En la medida que se van
alcanzado los objetivos previstos, podemos limitar el uso de pruebas objetivas
y a los exámenes tradicionales como únicas herramientas para evaluar a los
alumnos. La observación, las entrevistas, los tests, las encuestas, etc. Deben
ser empleados en la medida que facilitan al docente un conocimiento continuo y
adecuado del progreso del alumno y le permiten valorar en cada momento la calidad
y el grado de aprendizaje.
Algunos instrumentos de evaluación son:
- Escala de estimación
- Pruebas
- Portafolio
- Proyectos
- Monografías, etc.
https://escueladeposgrado.edu.pe/blog/instrumentos-y-tecnicas-de-evaluacion-educativa/
En éste vídeo encontraras algunas técnicas alternativas de evaluación.
Ejemplo instrumento de evaluación
Reading
José Luis’ family is numerous. He has 9 brothers: 5 women and 4 men. He is the least of all his brothers. All live in a small house that José Luis's father built before dying. This house is located in the middle of an unpopulated area. His mother, Juana, works all day, and Jose Luis studies administration at the university.
After reading the text choose the correct answer
1. what is the text about:
a. about a farm
b. about the environment
c. about Luis family
d. about a song
2.After reading the text choose if the statement is true (T) or false (F)
1. Jose Luis has 9 brothers: 7 women and 2 men : _______________
2. Jose Luis’ family live in a big house:______________
3. His mother Juana doesn´t work:_____________
After listening the audio choose the correct audio
1. What is Martha´s job?
a. As a teacher
b. As a psychologist
c. As a nurse
d. As a housekeeper
2. How is Martha’s hair?
a. Blonde and short
b. Long and brown
c. Short and black
d. Long and black
Comentarios
Publicar un comentario